3 pagrindiniai sveikos ir subalansuotos vaikų mitybos principai | Mityba

Vaikai, sulaukę 12 mėnesių ima vis aktyviau tyrinėti juos supantį pasaulį. Tokio amžiaus vaikas dažniausiai jau būna susipažinęs su visais maisto produktais, būdingais tėvų maitinimuisi, neretai yra nutraukiamas ir maitinimas motinos pienu ar mišinuku. Atsiranda naujas iššūkis – kaip užtikrinti pilnavertę mitybą, kad vaikas augtų ir sėkmingai vystytųsi?

Nepastovus apetitas, vis skirtingi maisto pasirinkimai – visa tai yra absoliučiai normalu ir įprasta tokio amžiaus vaikams. Kad ir kaip baisiai tai beskambėtų.

Kad neatrodytų viskas taip bauginančiai, pasidalinsiu keliais principais, kurie padės užtikrinti vaiko mitybos režimą.

  • Pirmasis principas – mitybos reguliavimas. Čia kalbama apie mitybos režimą ir valgymą kasdien tuo pačiu metu. Kiekvieno valgymo metu vyksta tokios organizmo reakcijos kaip seilių, skrandžio sulčių, kasos sulčių ir tulžies išsiskyrimas, todėl organizmas jau iš anksto ruošiasi priimti maistą. Be to, svarbus ir psichologinis nusiteikimas valgyti.
  • Antrasis principas – maisto išdėstymas paros laikotarpyje. Nerekomenduojame vaikams valgyti rečiau nei tris kartus per dieną, idealu jei vaikui sudaromos galimybės valgyti 5-6 kartus per parą. Svarbus ir laiko tarpas tarp valgymų – nerekomenduojama, kad jis būtų ilgesnis nei 3,5 val.
  • Trečiasis principas – racionali mityba visų valgių metu. Svarbu, kad kiekvienas valgis būtų sudarytas iš įvairių maisto medžiagų, tokių kaip baltymai, riebalai ir angliavandeniai. Taip pat svarbu atkreipti dėmesį į jų santykį.

Taigi, jei jūsų vaikas šiandien nesuvalgė visos jam paruoštos maisto porcijos – labai neišsigąskite. Tiesiog laikykitės savo įprasto režimo, siūlykite vaikui kuo įvairesnio maisto, atkreipkite dėmesį ir į valgymo aplinką. Idealu, jei bent jau pagrindinius valgymus valgysite kartu su savo mažaisiais – taip formuosis pagarbus ir taikus santykis su maistu.

♡ Dietistė Živilė